Google Analytics Tutorial

Dakle, vi ste marketar i dobro radite sa podacima, a podaci potvrđuju strategije. Realni podaci vam govore kako vaši korisnici reaguju na vas. Pravi podaci bi trebalo da budu oni koji usmeravaju vašu SEO kampanju. Najbliže mesto gde možete pronaći svoje stvarne podatke nalazi se u usluzi Google Analytics.

U poslednje vreme pričamo o aktivnostima korisnika, tako da je krajnje vreme da istražite sve aktivnosti korisnika kroz Google Analytics.

 

Sve o vašem Websajtu

Google Analytics je alat koji vam pomaže da pratite aktivnosti korisnika. To uključuje koliko je korisnika posetilo vaš sajt u određenom vremenskom periodu, odakle su ti korisnici došli, koje stranice su posetili, itd. Čak se proširio i na brzinu rada vašeg sajta.

Gugl analitika

Ukratko Google Analytics daje prikaz o svim realnim podacima na vašem sajtu. Podaci koje možete sprevesti u SEO strategiju za vaše online kampanje.

Startna linija

Idite na http://www.google.com/analytics/ i napravite nalog-ili ako već imate gmail nalog,možete iskoristiti taj.

Da bi ste počeli koristiti Google Analytics za praćenje vaših podataka sa sajta,pratite sledeće korake:

  • Kliknite na New Account.Ovo je mesto gde ćete staviti sve sa websajta na jedan specifičan nalog
Gugl analitika
  • Izaberite vaš Tracking Options.Ovo nije toliko bitno.i recimo da smo izabrali web-sajt, te popunjavamo naziv sajta i dodajemo njegov URL. Bitno je podesiti vremensku zonu kako bi dobijale ispravne analize.
Gugl analitika
  • Definitivno je na vama ako želite da delite vaše podatke sa Google-om. Pobrinite se da promenite vaše ime naloga na klijentov nalog.

  • Nabavite svoj kod za praćenje tako što ćete ga kopirati. On izgleda ovako:

Kopirajte ovaj kod i nalepite na svaku stranicu koju želite da pratite. Obično ih stavljamo u kod zaglavlja teme koju koristimo za naš CMS tako da se ona automatski nalazi unutar odeljka svake (front-end) stranice našeg websajta.

Kada prođe nekoliko dana dobićete neke podatke koje možete da koristite na Google Analytics kontrolnoj tabli.

 

Razumevanje podataka

Google Analytics može biti opširan tehnički i zbunjujući ako to dopustite. Ako ste osoba koja samo želi da zna šta vaši korisnici rade na vašem sajtu, instaliranje koda za praćenje je sve što vam je potrebno. Samo kada ste ispravno instalirali kod za praćenje, moći ćete da prikupite podatke vašeg korisnika. Kada prikupi podatke, može da vam pokaže podatke kada ponovo posetite Google Analytics nalog.

Posete su broj koji pokazuje koliko puta je posetilac dotišao na vašu webstranicu da pogleda sadžaj

Jedinstveni posetioci predstavljaju broj ljudi koji su otišli na vaš websajt za taj određen vremenski period.Razlika između jedinstvenih posetioca i poseta je u tome što će svaka poseta  sa određene IP adrese povećati broj jedinstvenih poseta samo jednom kada izlazak s web sajta i ponovni povratak povećavaju broj poseta na onoliko puta koliko se korisnik vraća.

Prikazi stranica su broj stranica koje su posetioci pregledali tokom trajanja boravka na vašem websajtu.

Stranica / Posetioci je samo prikaz stranice podeljen sa posetama.

Prosečno trajanje posete je prosečno vreme koje korisnici provedu na vašem websajtu.

Bounce Rate je procenat vaših korisnika koji odlaze sa vašeg sajta. Odlazak se može definisati kao bilo koja radnja  koju korisnik poduzima i koja ga odbija sa vašeg sajta u određenom vremenskom periodu. Ovaj vremenski okvir nije još tačno poznat – to može biti vremenski okvir od 5 min ili 10 min,ili možda zavisi od tipa websajta (blog,e-trgovina,informativni…).Na primer  korisnik pritisne „back“ ili „X“nakon 10 sekundi jer ne pronalazi ono što traži – to se smatra odlaskom sa sajta.

% Novih poseta je samo procenat ljudi koji su prvi put posetili websajt u određenom vremenskom periodu u odnosu na broj ljudi koji su već posetili vaš websajt pre tog vremenskog perioda.

Ovo su samo osnove. Naravno da postoji dublja analiza koju ostavljamo čitaocima da ih istraže.

Postavite Google Analytics za vaš web sajt još danas. Biti ćete zapanjeni kako možete da koristite podatke za SEO na vašem web sajtu i napore u poslovnom razvoju.