Facebook kampanja

FACEBOOK KAMPANJA

Facebook je trenutno najpovoljniji i najkvalitetniji ili bar najmerljiviji kanal za prodaju, odnosno marketing. U Srbiji trentno ima oko 3,5 miliona FB korisnika, koji prestavljaju ogroman broj ljudi do kojih možemo dopreti. Facebook danas, nam daje više informacija o ljudima i njihovom ponašanju, nego što smo mogli ikada pre dobiti. To je odlična vest jer je sad moguće tačno pogoditi ciljanu publiku, usput facebook nam daje informaciju kolika je ta ciljana publika. Ova opcija značajno doprinosi smanjenju količine novca potrebnog za neku kampanju. Ciljanjem prema interesima značajno možemo suziti targetiranu publiku. Ukoliko imamo kvalitetan post i postavljen FB piksel na sajtu, na lak i brz način možemo stvoriti zainteresovanu publiku koju u retargetingu možemo iznova i iznova „gađati“ sadržajem.

PRIMERI FB KAMPANJA

Zašto neplaćena kampanja ne donosi rezultat

Vrlo često ljudi očekuju da dođu do prometa na Facebooku, besplatno. Često mislimo da je potrebno samo napraviti stranicu i postaviti svoje proizvode ili usluge da će ljudi doći i da jedva čekaju da to kupe od vas. Evo nekoliko razloga zašto do kupovine neće doći.

Facebook kampanja ima smisla jedino ako je plaćena

Prvi razloge je mali domet tj. rič (reach) tj do malo ljudi dopre vaš post ili reklma. Drugi je mala konverzija, tj mali je broj posetilaca koji su kliknuli na vašu reklamu i došli na neku vašu stranicu.Treći problem je loš „follow up“ putem emaila. Od onih ljudi koji su vam ostavili email, koliko će te ih poslati na neku prodajnu stranicu da naprave sledeći korak. I onda četvrti problem je kad dođu na prodajnu stranicu, koliko njih će stvarno kupiti.

Digital MarketingU Srbiji, za 1 euro možete doći do hiljadu ljudi pod uslovom da je «relevance score» 10, odnosno da Facebook pretpostavlja da ta publika koju ste vi odabrali je publika koju  stvarno zanima ono što vi radite. Ako računamo da za 100 eura možemo doći do 100.000 ljudi, 1.5% ili 2% je neka prosječna konverzija, 2.000 ljudi će kliknut na vašu reklamu i doći će na vašu landing stranicu. Otprilike njih 10-tak posto bi trebalo ostaviti ime i email i preći na sledeći korak.

Dakle, od njih 2.000 koji su kliknuli bi trebali dobiti oko 200 emailova, odnosno ličnih podataka vaših potencijalnih klijenata. Svi oni će dobiti prvi email u kojem je dostavljen lead magnet i još neku seriju emailova. Otprilike 20%, 25% njih bi trebalo otvoriti vaš email, odnosno kliknut i napravit slijedeći korak. Što znači od tih 200, nekih 50-tak bi trebalo vidjeti vašu ponudu, odnosno ono što želite prodati. Tih 50-tak koji dođu na vašu stranicu, otprilike 10% njih bi trebalo i kupiti tu vašu ponudu, odnosno šta je pokazano na prodajnoj stranici.

Po ovoj računici ste dobili pet kupaca, ali ste dobili i hrpu zainteresiranih budućih kupaca. Dobili ste bazu za lookalike publiku. Ako tih pet kupaca po svom profitu od prodaje odgovara i ako je taj broj veći od broja koji ste uložili u reklamu, imate pozitivan ROI, odnosno imate pozitivan povrat investicije na vašu reklamu.

Danas imamo vrlo malo pažnje na internetu, dve-tri sekunde. I ako neko vidi sliku koja je relevantna za njega i naslov “3 načina” ili “5 koraka” ili “3 greške”, zna da tačno da ima toliko stvari na sledećoj stranici i onda će kliknut da ih pogleda. Tu ćemo dobit puno veću konverziju sa prometa koji smo kupili, do onih ljudi koji će kliknut na našu stranicu.

Razlozi zašto neko neće doći na vašu stranicu

Tri su razloga zašto neko neće kliknuti na vaš oglas. Prvi razlog je slika. Dakle, grafika koju koristite, koliko je ona relevantna i koliko pažnje privlači. Drugi razlog je naslov same reklame ili same kampanje. I treći je vaš poziv na akciju, odnosno opis o čemu se tu radi i šta treba napraviti sledeće. Iz našeg iskustva, najbolje reklame, odnosno najbolji naslov za reklamu je ako date tačan broj do nečega. Dakle, “X načina da osvojite…” i sad dođe rezultat ili da osvojite cilj, dobijete neke pozitivne efekte.  Na toj opt-in stranici smo postavili nešto što se zove lead magnet. Lead magnet je jedna vrsta informativnog sadržaja, nešto korisno, da bi neko ostavio svoje ime i mail i dao vam dozvolu da nastavite komunicirati prema toj osobi.

Obično ljudi komplikuju te landing stranice pa to izgleda i kao web stranice i nema jasnog poziva na akciju. Tri su razloga zašto neko ko će doći na vašu stranicu neće ostaviti ime i mail. Prvi razlog je grafika. Dakle, slika koju ste koristili. Drugi razlog je naslov. I treći razlog je opt-in form, odnosno način na koji će se netko prijaviti i koliko je to jednostavno. Ono što savetujem, je da ono što radite i ono što nudite kao lead magnet, u nekom slučaju je to PDF knjiga, pokažite PDF knjigu. Ako je to nekakav proizvod koji dajete, pokažite korištenje tog proizvoda.

Naslov koji ćete napisati mora odgovarati načinu na koji prosečan čovjek razmišlja. A taj naslov kaže “Kako dobiti korist bez da (nešto neugodno)”. Dakle, “kako smršati bez da se znojiš u teretani”. “Kako doći do vitkog tela bez da potrošiš puno para”. Kako da dobiješ korist, benefit. Kako da ostvariš cilj, da dobiješ rezultat bez da ono što mrzimo, ono što je suprotno, ono što je negativno. Kako dobiti bez da nešto izgubite.

Nakon toga ide tekst, je objasniti šta će naći u tom lead magnetu, dakle šta će dobiti iz tog lead magneta šta smo postavili na ovu stranicu. I na kraju poziv na akciju.

Nakon te konverzije dobili smo nečiji email. Dobili smo i dozvolu da nekoga kontaktiramo. Ne želimo odmah poslati ponudu. Ne želimo odmah opisati  proizvod i koliko smo mi sjajni, kako smo vrhunski, kako imamo sve. U ovom mailu imamo priliku se predstaviti. A kada govorimo o emailu, opet imamo tri razloga zašto neko neće kliknuti, tj. otići na sledeći korak, a to jest da vidi našu ponudu. Prvi razlog je naslov maila. Naslov maila je ono što vidimo prvo kad ga dobijemo. Prva stvar je naslov. Taj naslov je nešto što će naterati potencijalnog kupca da otvori vašu email poruku. Tu isključivo moramo govoriti o benefitima.

Dakle, ako želite smršati, u emailu ćete naučiti dva najbolja načina kako da to napravite. U nastavku ćemo napisati tekst i prouku koja mora imati svoju formu. Ta forma kupca vodi kroz određene delove. Ali ono što je važno na kraju je poziv na akciju. Taj poziv na akciju mora biti jasan, mora biti vidljiv i mora biti jednostvan da klijent, odnosno onaj koji čita mail, ima samo jednu opciju da zatvori mail ili da klikne na sledeću stranicu, odnosno napravi sledeću akciju koju vi želite.

Kaže se da nikada nije bilo teže prodati nekome nešto prvi put i nikada nije bilo lakše prodati nekome nešto drugi put. Ljudi danas imaju manjak poverenja. Imaju previše ponuda, a premalo finansijskih sredstava da mogu kupiti sve što žele ili trebaju. Ono što mi predlažemo je da ovde pokažemo nešto što se zove ulazna ponuda. Ponuda koja će  kvalifokovati kupca. Onaj ko vam plati 1 euro on može platiti punu uslugu jer je želi ako je spreman probati. Tako da moramo struktuisati našu ponudu tako da ona bude primamljiva da je kupac proba bez da kupi sve.

Druga varijanta je struktura vaše poruke. Želimo pisati šta to radi, koji će rezultat dobiti onaj ko to kupi, zašto mu je taj rezultat važan. I dobra stvar je na kraju staviti primjer nekoga tko je dobio rezultat kako bi ta druga osoba mogla dobiti, ili jasnu sliku buduće koristi. I naravno, poziv na akciju što manje koraka.

Dakle, klik, one-buy klik, klik preko PayPala, korpa koja je pokazana na stranici. Dakle, što manje klikova, što manje truda, što više opcija za plaćanje će učiniti vašu prodajnu stranicu efektivnijom i prodaja će biti bolja.

Pa da sumiramo. Četiri su razloga zašto vaše Facebook reklame ne rade ili rade loše. Prvi je grafika, slika, naslov. Dakle, vaša Facebook reklama. Druga je vaša landing stranica i kako je ona postavljena. Treće su vaš email „follow-up“, na koji način komunicirate. i četvrti je izgled odnosno struktura ponude, struktura poruke na vašoj prodajnoj stranici.

Kako je Facebook postao najpopularnija i najkorišćenija društvena mreža, tako je postao i nezaobilazan deo Internet marketinga u Srbiji. Ovo je platforma na kojoj ljudi provode veliki deo svog vremena u okruženju koje im je poznato i u kome se osećaju prijatno i bezbedno. Uz dobro vođenu marketinšku kampanju, korisnici će se vezati za određeni brend, a usput i zabaviti.

Glavne prednosti Facebook oglašavanja se ogledaju u mogućnosti brzog i lakog prenošenja poruke ciljnom auditorijumu, mogućnosti preciznog targetovanja ciljne grupe po geografskoj lokaciji, demografskim podacima i interesovanjima, mogućnosti određivanja učestalosti prikazivanja ovih poruka i mogućnosti praćenja detaljne statistike o broju dosegnutih korisnika, ceni klika i uspešnosti kampanje uopšte.

Mi za vas kreiramo strategiju Facebook oglašavanja tako što:

– pronalazimo odgovarajuću ciljnu populaciju,
– ističemo prednosti u odnosu na konkurenciju,
– kreiramo i dizajniramo oglase,
– vodimo kampanju,
– optimizujemo kampanju u skladu sa praćenim rezultatima,
– kreiramo i prilagođavamo „landing page“ ili aplikaciju na koju vodi klik na oglas,
– vodimo Facebook stranicu,
– tražimo materijal, dizajniramo postove i objavljujemo zanimljiv i relevantan sadržaj na stranici,
– vodimo profesionalnu komunikaciju sa korisnicima stranice 

Dakle tu smo za bilo kakva pitanja i nedoumice. Ne gubite vreme i ne propuštajte priliku da brzo i lako dporete do velikog broja  zainteresovane publike.

PRIMERI FB KAMPANJA