Google oglase koriste milioni korisnika koji predstavljaju najbitniji segment finansiranja kompanije Google, Google AdWords je najbitniji Google -ov produkt.
Google AdWords je sistem za oglašavanje koji predstavlja sklop analitike, statistike i rangiranja. Oglašavanje preko usluge Google AdWords podrazumeva sistem plaćenih oglasa, odnos broja klikova i budžeta, uloženih sredstava i posete koja je precizno targetirana po lokaciji kod koga se vaš oglas pojavljuje samo za ključnu reč/frazu koju odaberete.
Kao najveći servis za pretraživanje Interneta, Google nudi mogućnost plaćenog oglašavanja preko AdWords kampanje koja je sigurno jedno od najefikasnijih marketinških sredstava za oglašavanje.
AdWords kampanja predstavlja ciljano oglašavanje na Google-u i mreži partnerskih veb sajtova, koje omogućava oglašavaču da definiše ključne reči i fraze za koje želi da se pozicionira na prvoj strani Google pretrage. Na primer, kompanija koja rentira vozila u Beogradu sigurno želi da bude odlično pozicionirana na Google-u kada određeni korisnik Interneta unese ključnu frazu „rent a car beograd“ u Google pretragu.
Dakle, AdWords kampanja predstavlja ciljano oglašavanje na Google-u koje omogućava korisniku da definiše ključne reči za koje želi da se pojavi u Google pretrazi.
Kako funkcioniše AdWords oglašavanje?
Guglova pretraga se sastoji od organskih (prirodnih) i plaćenih rezultata. Organski rezultati zauzimaju centralni i najveći deo stranice za pretragu, a plaćeni su pozicionirani iznad organskih, ispod njih ili sa strane u odnosu na organske rezultate.
Prednosti Google Adwords oglašavanja
- Vaš oglas će se prikazivati samo pod uslovom da je neko tražio pojam koji ste naveli
- Vaša reklama se prikazuje na vrhu strane pretraživača
- vi određujete koliki će biti vaš budžet
- moguće je odabrati opciju naplaćivanja jedino ukoliko neko klikne na vaš oglas (PPC oglašavanje)
- sami određujete geografsku lokaciju na kojoj će se oglas pojavljivati
- na raspolaganju su vam odlični alati za analizu ključnih reči i analizu pretaživanja u prethodnom periodu
- omogućen Vam je kompletan uvid u analitiku koja detaljno prikazuje svaki segment kampanje
- pored samog Gugla, vaš oglas se prikazuje i na stranicama nezavisnih partnera. Svi oni koji su dozvolili da se na njihovom sajtu prikazuju oglasi kompanije Google omogućili su i vama da se oglašavate kod njih
- YouTube je takođe vlasništvo Google, pa je moguće ukoliko imate video materijal da se oglasite i na ovom moćnom mediju
- preusmeravanje vaših ulaganja sa kampanje na kampanju (kontrola ulaganja)