10 alata za optimizaciju sajta koje morate imati i kako da ih iskoristite

Možda nekoristite nikakve alate za optimizaciju websajta Ili ste možda probali nekoliko ali im niste pružili šansu.

Šta se dešava se websajtom koji nikada nije optimizovan za pretragu i konverzije? Umire.

Ne želite da tugujete nad vašem sajtu,zar ne?  Želite da “cveta” i da dovede klijente koji plaćaju.

Da bi ste ispunili taj cilj potrebni su vam pravi alati. Optimizacija ze pretragu (SEO) i optimizacija stope konverzije (CRO) su postale previše zamorne za ručnu optimizaciju, i tu nastupaju alati za optimizaciju sajta.

Konkurencija je to već uradila, pa zato to morate uradili i vi.

Oba, plaćeni I besplatni alati za optimizaciju websajta postoje da bi vam pomogli da privučete više klijenata na stranice vašeg websajta i da ih pretvore u zadovoljne korisnike (kupce).

Šta je optimizacija websajta?

Optimizacija websajta uključuje poboljšanje aspekata vašeg websajta koji doprinose prometu i konverzijama. Saobraćaj dolazi od CEO, plaćene pretrage, plaćenih socijalnih, društvenih i drugih izvora. Konverzije dolaze od dobrog marketinga.

Konkretnije želite da optimizujete svoj sajt za svoju određenu publiku. Ono što funkcioniše za jednu publiku neće nužno raditi i za drugu. U suprotnom, svi bismo imali više prometa i konverzija nego što bismo mogli podneti.

Alati za optimizaciju websajta vam pomažu da shvatite šta radite ispravno-a šta pogrešno i da budete sigurni da vaš websajt ima moć da privuče što više ljudi kao i da im pruži sve razloge da se preobrate.

 

Zašto je optimizacija vašeg Websajta od izuzetne važnosti?

Recimo da ste napisali detaljan članak o temi koja je važna za vašu ciljnu publiku. Pretvorite ga u književno remek-delo sa mnogo anegdota, primera i savetovanja.

Zatim ga objavite i sačekate dolazni saobraćaj.

Ali to nije tako.

Zašto? Zato što ga niste optimizovali za CEO.Ljudi ne mogu da pronađu vaše remek delo zato što se niste fokusirali na dobru ključnu reč, nemate ispunjene meta tagove, ne koristite semantički ispravnu hijerarhiju i nema dolaznih linkova.

Rezultat : Nema saobraćaja

Shavtili ste zašto nemate nikakav saobraćaj,tako da koristite alate o kojima govorim u nastavku da biste optimizovali pretraživanje.

Uključite meta tagove,dodajte relevantne  ključne reči i koristite H oznaku kako bi ste pomogli Googlu da shvati o čemu pričate.

Počinje priliv saobraćaja.Ushićeni ste.

Ali niste shvatili najbolje mesto za poziv na akciju.Nema obrasca da se ljudi prijave na vašu e-mail listu.Posetioci nemogu da shvate kako da kupe vaše proizvode ili usluge.

Rezultat : Nema konverzije.

Šta možemo naučiti iz ove ilustracije? Potrebni su vam alati za optimizaciju websajta  kako bi se generisali saobraćaj i konverzija.

Njih dvoje idu ruku pod ruku i ne možete imati jednu bez druge ako želite da bustujete svoju donju liniju.

10 alata za optimizaciju sajta koje morate imati i kako da ih iskoristite

Alati za optimizaciju sajta

Alati za optimizaciju websajtas su neophodni za izgradnju saobraćaja i uveravanje da se posetioci pretvare u vaše ponude.

Ali koje alate treba koristiti? Sastavio sam praktičnu listu od 10 alata bez kojih ne možete-ili ne biste trebali – da sprovodite marketing.

 

  1. GT metrix

U Januaru 2018 godine,Google je objavio svoj Speed Update (brzo ažuriranje). Prema najavi objavljivanja na blogu, ažuriranje bi dodalo brzinu listi faktora rangiranja na pretraživačima.

Zbog tog ažuriranja, brzina učitavanja stranice vašeg sajta će uticati na vaše rangiranje na desktopu i na mobilnom uređaju. Isto tako je važno da stranice koje se polako učitavaju –bilo na mobilnom ili na desktopu-doprinose visokim stopama odbijanja .Ljudi neće sedeti i čekati da se stranica sporo učita, već će otići negde drugde.

Vremena učitavanja stranice:

1s do 3s   verovatnoća odbijanja se povećava  32%

1s do 5s     verovatnoća odbijanja se povećava  90%

1s do 6s    verovatnoća odbijanja se povećava  106%

1s do 10s    verovatnoća odbijanja se povećava  123%

Iz ovih podataka možemo pretpostaviti da, učitavanje stranica utiče na oba aspekta optimizacije websajta: saobraćaj i konverzije.

GTMetrix nudi odličan alat za optimizaciju websajtova koji vam može pomoći da odredite koliko će se brzo stranica učitavati i šta trebate da učinite da bi ste to popravili.

Alati za optimizaciju sajta

Analizirajte vašu brzinu sajta i učinite ga bržim

Samo ubacite URL vašeg websajta u traku za pretraživanje i kliknite na „Analiziraj“. Potrebno je nekoliko sekundi da bi se rezultati prikazali. Dobićete tonu informacija samo od pokretanja ove analize. Možete videti vaš rezultat brzine stranice,Yslow Score (rezultat sporosti), kao i vreme punog učitavanja. Takođe vam govori koliko je „težak“ vaš websajt i prosečan zahtev. Da bi ste dobili detaljnije informacije skrolujte na dole. Ne samo da vam daje preporuke o tome kako da povećate brzinu stranice, već vam govori i koji prioritet da date svakoj preporučenoj popravci. Vi-ili vaš programer-možete da koristite informacije ovde da biste redukovali učitavanje strane i povećali svoj CEO rang dok istovremeno smanjujete stopu napuštanja vaše stranice.

 

  1. Google search konzola(google konzola za pretragu)

Možda se sećate Google Webmaster alatki.One se sada zovu Google konzola za pretragu.Kada su u pitanju besplatni alati,nigde nećete pronaći sveobuhvatnije informacije o tome kako funkcioniše vaš sajt.

Kao i drugi alati za optimizaciju websajtova,GSC analizira vaš sajt i pomaže vam da ga poboljšate da bi ste ga bolje rangirali i bustovali konverzije. Sve što treba da uredite je da dodate vaš sajt (nazvan „svojstvo“) u GSC i verifikujte na vašem websajtu tako što ćete instalirati kod.To je samo kratak isečak HTML-a.

Jednom kada se instalira,Google konzola za pretragu pošinje da prikuplja informacije.To če vam reći koliko prometa dobijate,na primer,i odakle dolazi taj saobraćaj.Takođe možete ga koristiti da bi ste pronašli stopu napuštanja,stranice za preporuke i još mnogo toga.

Ukoliko želite da saznate više ,pogledajte video snimak koji sam vam napravio o tome kako povećati promet pretraživanja pomoću Google konzole za pretragu.

 

3.Ludo jaje- Crazy Egg

Ranije smo napomenuli da nepostoji protokol za podešavanje optimizacije websajta. A ako bi postojao, ne bi vam trebali alati za optimizaciju websajta. Umesto toga, morate da shvatite šta funkcioniše za vaš veb sajt, publiku i poslovni model. Crazi Egg vam omogućava da sakupljate informacije u obliku izveštaja o ponašanju korisnika, od kojih vam svaki daje tonu podataka.

Takođe je neverovatno jednostavan za korišćenje. Kada se prijavite, možete odmah početi sa izveštavanjem o ponašanju korisnika. Baš kao i Google Search Console, mi vam dajemo kod za instalaciju na šem websajtu.

Odatle možete da pokrećete izveštaje koliko god želite. Svaki izveštaj vam daje informacije o tome gde ljudi kliknu na vaš sajt, kada skroluju, odakle dolaze korisnici, i još mnogo toga. Pogledajte gornju mapu. Prikazuje gde se dešava najviše klikova. Najbolje od svega, možete da prikažete više veličina ekrana da biste optimizovali za različite uređaje.

Na primer, ako ne vidite mnogo aktivnosti oko poziva na akciju, premestite ga negde drugde na stranici. Razmislite o istaknutijoj poziciji koja može privući više pažnje vašoj publici.Možete uraditi mnogo drugih stvari sa Crazy Egg-om, kao što je aktivnost snimanja korisnika na vašem sajtu i A / B elementi testiranja jedni protiv drugih da izaberu najbolju verziju.

To je najbolji način da saznate kako korisnici zapravo komuniciraju sa vašom webstranicom i šta biste mogli da poboljšate za bolje konverzije. Počnite koristiti alate Crazy Egg i poboljšajte svoje veb stranice

 

4. Yoast SEO

Imam Yoast SEO instaliran na svim mojim sajtovima. To je zgodan dodatak koji osigurava da pokrivate svoje SEO baze svaki put kada kreirate novu blog poruku ili stranicu za vašu veb lokaciju. Samo instalirajte plugin na WordPress web sajtu i aktivirajte ga. Odmah dobijate pristup njegovim karakteristikama. Svaki put kada kreirate novu poruku ili stranicu, Yoast će vam dati SEO rezultat i ocenu čitljivosti.

Takođe vam daje detaljnu analizu kako vaša stranica radi na oba fronta. Za SEO, on će navesti potencijalne probleme, upozorenja i dobre rezultate.

Postoji mesto na koje možete da unesete ključnu reč (ili više ako koristite plaćenu verziju), kao i prilagođeni isečak koji se pojavljuje u Google SERP-ovima. Ako želite, možete koristiti i Yoast da biste promenili oznaku naslova i URL klizača.

Možete kupiti premium verziju ili koristiti besplatnu verziju – to je na vama. Oba daju značajnu vrednost.

 

5. Moz

 Dugo sam govorio o Mozu mnogo puta na mom ličnom blogu, kao i negde drugde, ali to je jedan od najvažnijih alata za optimizaciju websajta koji se stavlja u vaš arsenal. Alat za pretraživanje ključnih reči, na primer, govori vam šta ljudi traže kada pronađu vaš sajt, dok vam alat za rangiranje omogućava da znate gde se nalazite među konkurentima.

Alat vam prikazuje sve probleme koji mogu da spreče Google, Bing i druge pretraživače da indeksiraju vaše sajtove, a Mozete da koristite Moz da biste dobili upozorenja o pritisku na pitanja vezana za sajt koji mogu naškoditi vašem saobraćaju ili rangiranju.

 

6. Ahrefs

 Govorim puno o povratnim vezama kada je u pitanju SEO. Backlink(povratna veza) je veza sa druge lokacije koja ide na stranicu na vašem sajtu. Kada imate više povratnih veza, Google tumači vaš sajt kao više vredan. Prema tome, vaše rangiranje se poboljšava.

Ahrefs vam pomaže da analizirate povratne veze. Što je još važnije, to vam pokazuje i povratne veze vaših konkurenata, tako da možete tražiti slomljene ili irelevantne veze i zamoliti te publikacije da se povežu na vaš sajt.

7. Ubersuggest

U slučaju da ne znate, kupio sam Ubersuggest i donio ga pod Neil Patel kišobranom. Od tada sam se bavio alatom, dodajem nove mogućnosti i čini ga privlačnijim za moje potencijalne klijente. Važno je, međutim, da nudi tone besplatnih podataka koji vam pomažu da se bolje rangirate i da ciljate prave ključne reči za vašu publiku.

Samo unesite ideju za ključnu reč u polje za pretragu i kliknite na „Look Up“.

Recimo da želite podatke o ključnim riječima u „DIY projektima“.

Samo skrolujte  nadole da biste dobili ideje za ključne reči i druge podatke.

Dodao sam CPC informacije nakon što sam kupio Ubersuggest. To je već rezultiralo tonom dodatnog saobraćaja, jer sada ne morate da plaćate za te informacije.

 

8. Screaming Frog

Postoji više toga u Screaming Frogu nego što bih mogao da pokrijem u ovom članku. Postoji zgodan video koji objašnjava kako radi pauk „Screaming Frog“.

Omogućava vam da pronađete prekinute veze tako da ih možete popraviti pomoću preusmeravanja ili nekog drugog rešenja. Screaming Frog ima i alat za preusmeravanje revizije, kao i alat koji vam omogućava da automatski pronađete duple sadržaje.

Ostale karakteristike uključuju generisanje KSML sitemap-a, integraciju konzole za pretragu i još mnogo toga. Postoji besplatna verzija koja može dobro funkcionisati za mnoge marketinške kompanije, kao i mnogo robusnija plaćena verzija.

9. UserTesting

Kada je u pitanju korisničko iskustvo, ne postoji ništa moćnije od slušanja direktno od vaših klijenata. To je ono što pruža UserTesting. Sajt vas povezuje sa ljudima koji odgovaraju kriterijumima koje ste dali. Zatim procenjuju vaš sajt na osnovu onoga što doživljavaju dok ih vodi.

To je jedan od najširih alata za optimizaciju veb stranica na ovoj listi, tako da ćete morati da ga detaljno istražite. Možete dobiti procenu za korisničko iskustvo, korisnički interfejs i mnogo drugih kriterijuma.

Možete čak i voditi intervjue uživo sa učesnicima kako biste dobili njihove impresije.

 

10. Hello Bar

Većina ljudi ne posećuje webstranicu i konvertuje proizvod odmah. Oni istražuju, upoređuju prodavnicu i razmatraju svoju odluku. Gde se Hello Bar odlikuje  prikupljanjem tragova. Pomoću alata možete postaviti bilo koji sloj koji želite da sakupite e-poruke od posetilaca veb sajta koristeći magnete, kodove za popuste i drugo.

Ako neko poseti vaš sajt i nije spreman za kupovinu, ne želite da se razdvajate, zar ne? Želite da se korisnik prijavi za vašu listu e-pošte kako biste mogli nastaviti komunikaciju. Na primer, recimo da klijent odluči da napusti vaš sajt. Izlazni popup može da mu ponudi poslednju šansu da se odluči za vašu pretplatničku ponudu.

Gornje trake, klizači i drugi alati mogu vam pomoći da postanete efikasniji u hvatanju vođstva kada je to najvažnije.

Kako SEO i CRO mogu raditi zajedno

SEO i CRO mogu izgledati kao dve potpuno različite stvari. Jedna vam pomaže da privučete saobraćaj, dok druga pomaže da se konvertuje promet. Međutim, oni rade zajedno bez problema, kada koristite prave alate za optimizaciju web sajtova.

Recimo da ste pronašli pravu ključnu reč koristeći Ubersuggest. Usklađen je sa potrošačima na dnu toka prodaje, kao što je vodič za kako(how-to). Pišete post na blogu o temi i upotrebite Yoast SEO da biste bili sigurni da ste optimizovali što više aspekata posta. Onda ga gurnite uživo. Kada je neko vreme isteklo, proverite Google konzolu za pretragu da biste saznali da li privlači promet. Takođe možete proveriti sa Ahrefs-om i Moz-om da biste utvrdili da li se radi o povratnim linkovima i da li dobro funkcionišu.

Pokretanje izveštaja o ponašanju korisnika na toj stranici kroz Crazy Egg će vam omogućiti da prilagodite dizajn i položaj za optimalne konverzije. Pošto ciljate donji deo toka, želite da se posetioci prijave za vašu listu e-pošte. Unesite Hello Bar. Pomaže vam da uhvatite vođstvo kada stignu na vaš sajt kako biste ih kasnije mogli prodavati. Kao što možete vidjeti, SEO i CRO alatke za optimizaciju veb stranica mogu se koristiti u tandemu kako bi Vaša marketinška kampanja bila uspešnija.

Zaključak

Alati za optimizaciju veb stranica olakšavaju privlačenje i pretvaranje prometa. Pošto ih vaši konkurenti verovatno koriste, ne želite da propustite. Način na koji ih koristite će odrediti rezultate. Ako se ne prijavljujete pomoću ovih alata koji izvode izveštaje i aktivno vršite prilagođavanja, izgubićete potencijalnu prodaju. Ne možete se samo koncentrisati na SEO ili CRO. Potrebna su vam oba. A ako ste marljivi, možete privući i pretvoriti više prometa nego ikada pre.